EN CZ

Aktuality


02.04.2010 Microstock - kdy nepoužívat?
 



Microstock – místo, kde dostanete fotku za dolar. No proč ne. Kdo by platil nějakého fotografa, když se dá koupit prima fotka lacino na webu?



No ale kam až to vede se můžete podívat tady Je to geniální článek a okamžitě bych se pod něj podepsal. Geniální v tom, že to muselo dát spoustu práce všechny ty výskyty jedné fotky najít.

Článek se jmenuje – proč by tohle nějaká důvěryhodná společnost udělala – a je to přesně řečeno. Pořádně si ho přečtěte, je to docela vtipné. Ta fotka je prima, jsou to prostě bezva vybraní frikulíni (pozn. pro dříve narozené: free-cool-in), pěkně nasvícení, seskupení a ohození a proč si je nedat na web?

Problém je v tom, že si je tam dá každý. A je to takový fotografický masox Nic originálního. Jestli chcete někomu sdělit, že tohle (otázka je jak dlouho bude link funkční) je váš tým, bude možná lepší si ho vyfotit než stahovat z internetu. Zvlášť když uvážíte, že chcete podnikat ve finančním poradenství.

Jenomže – to se pak zjistí, že ta fotka z kompaktu prostě není ono. A to je ten hlavní důvod, proč fotka od někoho, kdo ji umí vymyslet a postavit, pořádně nasvítit, vybrat a zaplatit správné týpky a pěkne ji celou postprodukovat – tak taková fotka prostě něco stojí. A nebývá to dolar.

Že to jde i jinak a třeba nízkonákladově jsem psal třeba tady To jsem sice pro ČRK udělal zadarmo – respektive „za odkaz“ – a kamarádi z ČRK si ji ještě poupravili takže se na tom pracovně editorsky podíleli. Za to jsem získal link a řadu návštěvníků.

A proč si nechat někoho vyfotit a nelovit vypulírované týpky v microstocku? No přece proto, že je to někdo reálný – když se podíváte sem a nebo třeba sem tak to sice není nic fotograficky světoborného, ale jsou to reální lidé. A proto uvěřitelní. A proto je uvěřitelná i jejich firma. Alespoň na mne teda působí věrohodněji, než ti prefabrikovaní finanční poradci.

Mimochodem – a to je velké překvapení, zkuste si zadat do googlu dotaz „o nás“ a hledejte stránky kde jsou fotky lidí. Tyhle dvě ukázky byly první s fotkama – a byly až na čtvrté a jedenácté stránce odpovědí.

Takže spousta možností pro aspirující korporátní fotografy – pořádná fotka vedení společnosti nebo jejího týmu do každé sekce „o nás“ na webu!


Komentáře

není vložen žádný komentář

Nový komentář

jméno e-mail
zadejte aktuální rok